onsdag 18 november 2015

Bonusavsnitt!

I förra avsnittet lovade jag i ett svagt ögonblick att visa en bild. Närmare bestämt på mudden som jag stickade på kursen Fresh Fair-Isle för Mary Jane Mucklestone i oktober.

"Undvik alltid ljusblått!"
Ja, min tes om att ljusblått oftast är en dålig idé verkar ju hålla även denna gång. Resultatet ser verkligen ut som en dålig dag på jobbet. Svårt det här med färger! För att hitta en bra kombination kommer man en bit med teori men sen är det bara att sticka, sticka om, testa, sticka, prova igen och sticka ännu en gång. 

Nu finns också hela Mary Jane och Gudrun-intervjun från i oktober att lyssna på! Som vanligt hittar du avsnittet på iTunes eller Libsyn. Eller lyssna direkt här!



Vi hörs snart igen! Hej från Heléne och Johanne




2 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar med ljusblått. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser ut som blåsippor kommit upp ur marken. Men jag förstår vad du menar, det finns många färger som kan lyfta det mer än ljusblått

    SvaraRadera